마이클 호치

Michael Hoch

과학자

비엔나 공과 대학에서 응용물리학을 전공하고 CERN의 Caseous Detector Development Group에서 입자물리학 박사 학위를 받았다.

이후 CERN의 ALICE의 하위 검출기 구성 요소 중 하나인 Time Projection Chamber field cage를 구성하고 이후 CMS 검출기의 중앙 추적기 구축 및 시운전 부문에서 선도적인 응용과학자로 일했다.

최근 비과학적인 일반 대중, 창의적인 교육 커뮤니티와의 국제적인 입자물리학 협력을 강화하기 위하여 학제 간 art@CMS 과학참여 및 네트워킹 프로그램을 설립하였다.

“과학자로서 저는 과학적인 노력,

기초 과학에 깊이 관여하는 창의적인 국체협력,

그리고 놀라울 정도의 높은 정밀도로

자연을 해독할 수 있게 해주는 CERN의 첨단 장비의 복잡성에

매료되었습니다.”

Scientist

Educated in Austria, studied applied physics at the University of Technology in Vienna and made his PhD in particle physics in the Caseous Detector Development Group ar CERN. Supsequently worked ar CERN as a leading applied scientist constructing one of the major ALICE sub-detector components (the Time Projection Chamber field cage) and later in the construction and commissioning of the CMS central tracker detector. ALICE and CMS are two large-scale experiments at the Large Hadron Collider (LHC), CERN.

In recent years Hoch founded the cross-disciplinary art@CMS science engagement and networking program to enhance the global particle physics collaboration with non-scientific general public, creative, and education communities.

“As a scientist, I am fascinated by the scientific endeavor, the international collaboration of creative characters deeply engaged in fundamental science and the complexity of the high-tech instruments at CERN that enable mankind to decode nature with incredibly high precision.”

예술가

마이클 호치는 전 세계의 여러 개인 및 그룹 전시에 작품을 출품하였습니다. 그의 작품은 오스트리아 비엔나 국립 역사 박물관, 독일 본 독일 박물관, 그리스 아테네의 테크노 폴리스 박물관, 캐나다 토론토의 온타리오 과학 센터, 미국 마이애미의 사우스 플로리다 아트 갤러리에 전시되었습니다. 또한 산타바라라의 Impact SBCast, FERMILAB 갤러리, 도쿄의 타마 미술대학 박물관, 한국 대전의 기초과학연구원(IBS) 등에서도 소개되었습니다.

또한 학문 간의 활발한 교류를 위해 art@CMS-ORIGIN 프로그램을 설립했습니다. 과학, 예술 및 교육 커뮤니티 간의 생산적인 대화를 촉진하는 것을 목표로 학제 간 과학 교육 참여 및 네트워킹을 촉진하는 프로그램입니다.

“예술가로서 저는 CERN의 본질적인 기하학과

과학 건축의 엄청난 규모에 매료되어 숨막히는 미학과 아름다움,

그리고 생각할 수 없는 것을 가능하게 하는 네트워킹의 정신을

창조하고 있습니다.”

Artist

Michael Hoch has created artworks that have been part of several solo and group exhibitions and museum exhibits worldwide. His artworks have been presenter in th Nation History Museum in Vienna, Aula der Wissenschaft-Vienna: Johanneum Graz/ Austria, Deutsches Museum Bonn/ Germany, Technopolis Museum Athens / Greede, Ontario Science Center- Toronto / Canada, South Florida Art Galliery – Miami, Impact SBCast –Santa Barbar, FERMILAB Gallery /USA, the Tama Art University Museum and Italian Cultural Forum –Tokyo / Japan, IBS Gallery Daejeon / S. Korea, the Ferrari Gallery –Vevey; Cita de Temps –Geneva, Espace Ballon – Chateau-d’cex / Switzerland in many other venues.

Hoch founded the art@CMS-ORIGIN program to initiate curiosity and a lively dialogue between disciplines. It is a program to foster cross-disciplinary science education engagement and networking with the aim is to foster productive dialogues between the science, art and education communities.

“As a artist, I am charmed by the intrinsic geometry and the enormous scale of the science architecture at CERN, which is creating breath-taking aesthectics and beauty, as well as the spirit of engagement and networking to make the unthinkable possible.”

신의 입자를 쫓는 기계

CMS(뮤온압축솔레노이드)와 LHC(대형 강입자 가속기)는 최첨단 과학기술의 집약체이다. 뛰어난 기하학적 아름다움이 담긴 예술작품이기도 하다.

고도의 정밀함으로 우주의 신비를 풀어줄 다양한 현상들을 포착해 내는 거대한 초정밀 카메라로 기능할 때, CMS의 미학적인 면이 드러난다.

이 작품 속에는 인간이 만들어낸 첨단 장치가 자연과 결합되어 있다. 유기적인 자연은 ‘카오스’ 상태로 보이기도 하지만 엄격한 창조의 규칙을 따르고 있다.

과학자들은 과학적 실험 장치를 통해 자연의 규칙을 이해하고자 한다.

CMS를 모르는 이는 작품 속 작은 꽃들과 마주한다. 이윽고 꽃 사이에 숨어 있는 거대한 기계의 모습을 발견한다.

과학자들은 CMS를 먼저 떠올리고, CMS와 꽃들이 한데 어우러진 풍경을 목격한다.

작품은 일반인과 과학자 모두에게 자연의 비밀을 밝히려는 현대물리학이 본질과 아름다움을 느낄 수 있는 체험을 선사한다.

God Particle

Hunting Machine

Both CMS and the LHC are not only engineering marvels operating at the forefront of science and technology, but also have intrinsic geometries with exceptional aesthetics that can be viewed as works of art. The aesthetics of CMS are associated with its functionality as a gigantic, high precision camera. Periodic multiplicities emerge out of the physical measurement constraints and the strict scientific precision, which allow us to unravel the secrets of nature. In my artwork, the human designed, scientific apparatus merges with the organic, apparently ‘quasi-chaotic’, appearance of nature. However nature in itself is by far not chaotic and follows strict rules in its creation. It is these rules that the apparatus and the scientist aim to understand.

물질-반물질

약 140억 년 전 대폭발 빅뱅이 일어났을 때 우리는 먼지에 지나지 않았다. 빅뱅 이후, 우주엔 물질뿐만 아니라 비슷한 양의 반물질도 생성되었다.

반물질이란 물질과 물리적 성질은 동일하지만 전하의 부호만 반대인 물질을 말한다. 모든 물질은 자신의 짝인 반물질을 가지고 있다. 물질과 반물질이 만나면 엄청난 양의 고에너지를 방출하며 폭발해 완벽히 소멸해버린다. 물질과 반물질이 완벽한 대칭을 이루며 존재했다면 오늘날의 은하, 별, 행성, 생명체 그 어떤 것도 존재하지 않았을 것이다. 하지만 자연은 물질과 반물질 사이의 완벽한 대칭을 무너뜨렸다. 그 결과 0.00000001%에 불과한 차이로 많은 물질이 우주를 이루게 되었다. 이 작품은 빅뱅 당시의 물질과 반물질의 대칭적인 창조에 대해 질문을 던진다.

‘세상이 물질로만 이루어져 있다면, 반물질은 어디로 사라진 것인가?’

Matter –

Anti - Matter

Looking back almost 14 billion years, to a time shortly after the Big Bang, it turns out that our mere existence is nothing but a near miss. At that time, not only matter was created, but also anti-matter. Not a tiny amount of it, but just 0.00000001% less than matter. Shortly after their creation, matter and anti-matter collided again, annihilated and disintegrated into pure radiation. If the universe were filled with radiation and nothing else, there would be no galaxies, no stars, no planets and no life. But nature decided to allow for a small violation of the perfect symmetry of matter and anti-matter. And this minute excess of matter is what our whole universe is made of. The series reflects the symmetric creation of matter and anti-matter during the Big Bang by asking the question,

“If we are made of matter,

where has all the anti-matter gone?”

CMS, 아이콘이 되다

유명 팝아티스트 앤디 워홀은 1960년대 ‘실크스크린’ 기법으로 상징적인 사진들을 인쇄해 작품을 제작했다. 워홀처럼 색을 달리 입혀 예술적 기법으로 CMS를 표현했다.

CMS 감지기는 강력한 물리적 스케일, 복잡한 구조 및 다양한 표면 색상을 가지고 있다. 이러한 기능은 순수한 과학적 목적과 함께 시각적 효과를 제공한다. CMS 감지기의 공간 및 시각적 특성을 표현하기 위해 저는 역사적인 전통과 개념을 적용하기로 결정했다.

'아이콘'의 범주는 지난 70 년 동안 확장되었다. 예전에는 경건한 대상을 언급했지만 이제는 전 세계에 도달하는 세속적 이미지가 포함된다. 사람들의 휴대폰에 있는 앱을 나타내는 단순한 양식 그래픽조차 오늘날 '아이콘'으로 묘사된다.

유명인 초상화가 자주 등장하는 실크 스크린 작업에서 Andy Warhol은 상징적, 정서적 및 심리적 공명과 함께 인기 있는 20세기 주제의 힘, 영향 및 존재를 고려하기 위해 영리하고 유머러스한 방식으로 연속 이미지, 색상 변형, 반복 및 격자를 사용했다.

Warhol의 실크 스크린 기법을 사용하여 색상을 사용하여 여러 장의 인쇄물을 만들어 탐지기를 아이콘으로 재해석하고 표현했다. 이 작품들은 기술적 힘과 미적 아름다움을 모두 지닌 기술적이고 과학적인 CMS를 나타내는 우아한 시각적 상징이다.

CMS,

Being An ICON

The CMS detector has a powerful physical scale, intricate construction and variegated surface colours. These features give it a visual impact alongside its purely scientific purpose. To express the CMS detector's spatial and visual qualities, I decided to adapt the historical tradition and concept of the 'icon'.

The category of 'icon' has expanded over the last seventy years. It used to refer to devotional objects but now includes secular images that have global reach. Even the simple stylised graphics that represent apps on people's mobile phones are today described as 'icons'.

In his silk-screen work often featuring celebrity portraits, Andy Warhol used serial imagery, colour variations, repetition and grids in a clever and humorous way to consider the power, impact and presence of popular twentieth century subjects alongside the symbolic, emotional and psychological resonance that previously belonged only to religious and political figures.

I decided to create abstract images of the CMS detector, drawing on its symmetry, complex composition and colour contrasts. I used Warhol's silk-screen technique to make multiple prints with colour permutations to reimagine and express the detector as an icon-an elegant and shorthand visual symbol for a technical and scientific object of both technical power and aesthetic beauty.